Проблем с натрупването на мускулна маса

Форум за запитвания от областта на фитнеса

Moderators: Bulgaricus, fotografa

bojko08
Posts: 4
Joined: Thu Sep 17, 2009 7:19 pm

Проблем с натрупването на мускулна маса

Postby bojko08 » Tue Nov 10, 2009 11:18 pm

Здравей те аз съм на 16 висок 170 см тежа 56 кг не приемам никакви медикаменти. Имам проблем с натрупването на мускулна маса. Хапвам си нормално сутрин, обед и вечер, но от известно време седя на тези 56 кг. Това нормално ли е и трябвали да вземам нещо за изостряне на апетита, защото баша ми е имал същия проблем на моите години и лекар му е казал да си звеме пчелно млечице за изостряне на апетита и от тогава е започнал бавно да двига килограмите. Благодаря предварително !

Bulgaricus
Posts: 3470
Joined: Mon Nov 05, 2007 5:16 pm
Location: Варна
Contact:

Postby Bulgaricus » Sun Nov 22, 2009 8:25 am

Здравейте,

натрупването на мускулна маса става естествено, когато тялото има нужда от нея. Тялото има нужда от повече мускулна маса, когато трябва на се натоварва, т.е. ако искате да натрупате мускули трябва да ходите на фитнес и да приемате протеинни добавки по схема. Ако се решите на такава, питайте тук, а не по клубовете, защото може да Ви отровят.

Поздрави,
Поздрави, Bulgaricus

Моля, четете, преди да пишете: viewtopic.php?f=3&t=3853!
Помогнете, за да остане форумът възможен с едно (малko) дарение чрез Paypal (paypal @ efe-online.eu) или чрез банков превод!

bojko08
Posts: 4
Joined: Thu Sep 17, 2009 7:19 pm

Postby bojko08 » Wed Dec 23, 2009 3:44 am

Започнах да ходя на фитнес и сега искам да попитам за някъква хранителна добавка и схемата и на приемане?
Поздрави!

K.Dimirev
Posts: 11
Joined: Fri Dec 11, 2009 11:14 pm

Postby K.Dimirev » Wed Dec 23, 2009 2:36 pm

Приятел, отговорът, който трябва да ти се даде е много, много обширен и в определени случаи освен, че може да не ти помогне, може и да ти навреди :wink: Моето лично мнение, с което не ангажирам никого, включително тебе, е че трябва просто да започнеш да хапваш повечко, но не посягай към хранителните добавки, тъй като ти е твърде рано ;) След като си започнал да ходиш на фитнес, организма ти тепърва ще започне да изисква тази храна, от която имаш нужда. Като за начало ти препоръчвам да увеличиш приемите на храна до около 5-6 пъти, вместо досегашните 3. Яж пълноценно на закуска, след което преди обяд хапвай някаква малка закуска също, яж на обяд, следобяд по малко, преди и след тренировката ти, и вечерята. Ето така вдигаш приемите на храна до 6 и постепенно с тренировките, ако си сериозен и тренираш правилно и целенасочено ще покачиш килограми. Не се "мятай" на прахчетата и хаповете, тъй като ти още дори не си тренирал и пресилено казано, каквото и да правиш "ще растеш". Естествено, особено в зимните месеци, а и по принцип е добре да приемаш витамини и минерали, тъй като по естествен начин си имаш нужда от тях ( изразходват се по време на тренировка и т.н.). В храната наблягай на пилешко месо, салати и богати на витамини храни, картофи, ориз, зърнени продукти ( макарони , спагети), кисели млека (по възможност домашни, но и купешки да са пак стават.., по-добре от нищо), прясно мляко предимно вечер преди лягане, а и на закуска. Има адски много особености, за които е добре да знаеш, обаче така мога да пиша цял ден.., някак си , не върви..хаха :] Намери някой, който може да те види, да ти препоръча някакви неща за ядене, конкретно и някой, който да ти изготви добър тренировъчен план, по който да работиш. Фитнеса си е цяла наука, тъй като, за да тренираш правилно и да постигаш резултати, има комплекс от обстоятелства, които е добре да са изпълнени. Правилна тренировка, пълноценно хранене и сън от поне 8 ч. на вечер (храната и съня са най-важни, тъй като хубавата храна ти доставя "материал" за изграждане на мускулатурата и енергия, а съня от своя страна е най-мощния естествен стимулатор на отделяне на хормона на разтежа). Работи, чети .......( но отсявай, това което четеш, защото не всичко, което четеш е вярно... (конкретизирам ти хранителните добавки, които са възхвалявани в лъскавите списания, обаче ти си имай 1 на ум и знай, че това е една изключителна система за печелене на пари и нищо повече)) .......... и резултатите ще дойдат. Не забравяй, че си още само на 16 години... внимавай с тренировките, защото освен полезни, могат да бъдат и опасни. Пази се от контузии и ВИНАГИ ЗАГРЯВАЙ ДОБРЕ, ВИНАГИ... преди тренировка. Успех в новото начинание :)

Bulgaricus
Posts: 3470
Joined: Mon Nov 05, 2007 5:16 pm
Location: Варна
Contact:

Postby Bulgaricus » Fri Dec 25, 2009 5:22 am

Здравейте,

първо, трябва да Ви кажа, че приемането на всякакви добавки е нездравословно, дори и за витаминни добавки важи това изказване. Всяка добавка и всяко лекарство, независимо дали са лицензирани или фалшиви, дали са природни или изкуствени са намеса в природната обмяна на вещества в тялото ни. Такива намеси трябва само тогава да се извършват, когато рисковете да не се приемат са по-големи, отколкото са тези, ако се приемаха добавките.

Вие сте здрав, нямате заболявания и нямате нужда от добавки, за сила и за издръжливост. Всичко, което бихте приемали би било за повишаване на количеството на мускулна маса и на максималното тегло, което можете да вдигнете. За него важи казаното до сега.

Аз съм противник на приемането на такива добавки, но пък Вие си имате право, когато рисковете са Ви известни да ги поемете с цел да постигнете медицински не необходими изменения на външния си вид.

Разбира се, че ако изглеждате по друг начин, т.е. по-мускулест, по-елегантен, по-издръжлив, бихте имали в живота си и по-добри шансове, било то на устни изпити или в личен план. Ваше право е да поемете в рамките на легалността такива действия, дори и така да рискувате здравето си.

Така, това беше правната страна. Сега по същество.

С почти всичко казано по-горе ще се съглася. В това изказване има обаче една ключова грешка и тя е препоръката за по-висока консумация на храна. Тази препоръка е изключително грешна и е отречена още преди 15-20 години!

Вие твърдите, че имате една цел – да сте по-мускулест. За постигането на тази цел трябва да се храните съвсем нормално и нищо повече да не ядете. Но няма нужда да ядете 2,5 кг пилешко месо, за да приемете от него само 3 грама креатин. Това е така, защото няма как да ядете чак толкова месо, а и защото в него се съдържат мазнини, от които нямате нужда в такова голямо количество. Същото важи и за яйцата, които се състоят наполовина от холестерин. От него също нямате нужда. Нашите ензими са били предвидени да се храним с мляко до тригодишна възраст. Не е естествено да се тъпчите с мляко и да си натоварвате бъбреците за оскъдните аминокиселини, които ще намерите в млякото, защото не можете да пиете по 2 литра мляко на ден.

Моят съвет е много прост и той е възможно най-малко вредният възможен, като се състои от само две стъпки:

1) прием преди започване на тренировката и само директно преди нея на 3 грама 100%-тов креатин, разтворен във вода, директно преди приема;

2) директно след или 5 минути преди да свърши тренировката прием на протеинен шейк, да кажем от марката “Алмазед”, разтворен в обезмаслено прясно мляко.

Протеинният шейк може да се изготви от кашите, които се продават по аптеките за отслабване, като тази на горепосочената марка, да кажем. Приема се една доза по препоръка от опаковката.

С тази комбинирана препоръка от мен, мога да Ви гарантирам, че най-оптимално и с най-ниските възможни здравни рискове ще достигнете най-здравословните резултати.

Всичко останало ще степенува вредното действие на вече направената препоръка.

Трябва да пиете в рамките на 24 часа, след прием на 3 грама креатин по поне 2,5 литра вода.

Не бива да приемате хормони или допълнителни препоръчани вещества. Не бива да приемате допълнително витаминни добавки.

Протеинният шейк, които препоръчвам, можете да го търсите с приблизително това съдържание на 100 грама прахово вещество:

Aminosäuren
durchschnittlicher Gehalt
je 100g
L-Tyrosin 2,1 g
L-Methionin 0,8 g
L-Cystin 0,6 g
L-Lysin 3,3 g
L-Threonin 2,2 g
L-Tryptophan 1,2 g
L-Leucin 4,6 g
L-Isoleucin 2,6 g
L-Valin 3,2 g
L-Histidin 1,4 g
L-Phenylalanin 2,8 g
L-Asparaginsäure und Asparagin 5,7 g
L-Serin 2,5 g
L-Glutaminsäure und Glutamin 10,3 g
L-Prolin 3,4 g
L-Glycin 2,1 g
L-Alanin 2,2 g
L-Arginin 3,7 g

Ако точно тази марка нямат, то ще Ви дадат със сигурност нещо подобно.

Както вече казах креатин се приема само в дни на тренировка, която трябва да е около 90 минути и само такава за сила и мускули, а не за издръжливост, като се пие прясно разтворен 5 мин преди започване на тренировката, а протеините се пият 5 мин, преди завършване.

Тренира се винаги с един ден почивка между тренировките и ако тренирате два пъти на ден, не приемате и два пъти на ден горепосочените добавки.

Креатинът трябва да е от западноевропейски производител, купен от аптека, а НЕ от фитнесразбирачи и клубове.

Преди да започнете приема е добре личният Ви лекар да види какви са кръвните чернодробни и бъбречни показатели, т.е. дали имате здравето да ги приемате.

Поздрави и Весела Коледа!
Поздрави, Bulgaricus

Моля, четете, преди да пишете: viewtopic.php?f=3&t=3853!
Помогнете, за да остане форумът възможен с едно (малko) дарение чрез Paypal (paypal @ efe-online.eu) или чрез банков превод!

ivka33
Posts: 18
Joined: Wed Aug 19, 2015 12:35 am

Re: Проблем с натрупването на мускулна маса

Postby ivka33 » Thu Sep 10, 2015 10:52 pm

Има медикаменти, които усилват апетита, също така може да се посъветваш със специалист за специален хранителен режим.

radi55
Posts: 19
Joined: Tue Aug 18, 2015 12:19 pm

Re: Проблем с натрупването на мускулна маса

Postby radi55 » Thu Sep 17, 2015 1:43 pm

Направи си изследвания, може да има някъде проблем, който да е причината за това.

ivka33
Posts: 18
Joined: Wed Aug 19, 2015 12:35 am

Re: Проблем с натрупването на мускулна маса

Postby ivka33 » Mon May 15, 2017 6:25 pm

Хубаво е, за да покачиш килограмите и да промениш хранителния си режим.

sevdalina
Posts: 1
Joined: Mon Sep 28, 2015 9:22 pm

Re: Проблем с натрупването на мускулна маса

Postby sevdalina » Mon Jul 10, 2017 9:11 am

Моят приятел е доста слаб, а много желае да натрупа мускулна маса. Наскоро си взе от https://healthstore.bg/proteini хранителни добавки, започна да спазва специален хранителен режим и да ходи по няколко пъти в седмицата на фитнес. Започна да трупа мускулна маса, но има още какво да прави. Надяваме се в най-скоро време резултатите да са още по-забележими.


Return to “Раздел фитнес: хранене, рискове и превенция”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests